حسابداری

خرید بک لینک
بخاطر دارم یکی دو سال پیش وزارت کار با ابلاغ بخشنامه ای مبلغ بن کارگری (کمکهای غیرنقدی) را از مبلغ 800/000 ریال به 1/100/000 ریال افزایش داد.دریک نگاه کارگران زحمت کش ایران اسلامی خشنود از اینکه علاوه بر افزایش دستمزد سالیانه مبلغی هم افزایش به مزایای غیر نقدی بصورت ماهیانه به آنها تعلق گرفته است.در گذشته حسابداران باتجربه بمنظور کمک به کارگران مبالغ مربوط به بن کارگری را در دوره های سه ماهه و یا بیشتر .... یا یکساله بصورت غیرنقدی درقالب کارتهای خرید پارسیان و یا سایر بانکها پرداخت و چون این ارقام بصورت غیرنقدی پرداخت میشد کسورات بیمه و مالیات به آن تعلق نمیگرفت و عینا بصورت خالص به کارگران پرداخت میشد.سازمان تامین اجتماعی با یک بخشنامه کارفرمایان را موظف نمود تا ارقام مربوط به بن کارگری را بصورت ماهیانه در لیست حقوق منظور تا با درآمد مشمول بیمه حقوق کارگران نسبت به اخذ حق بیمه از این مبلغ اقدام نماید و با این اقدام سازمان تامین اجتماعی بدلیل پرداخت نقدی بن کارگری بصورت خودکار این مبلغ مشمول کسر مالیات هم گردید پس کارگران تابع قانون کار از مبلغ بن کارگری که قبلا بصورت خالص دربافت میکردند با اعمال این بخشنامه 7% بیمه و 10% مالیات کسر و مابقی به کارگر پرداخت میگردد.(مبلغ 1/100/000 ریال به کسر 17% کسورات)باعنایت به موارد مطروحه خالص بن کارگری پرداختی به کارگران 913/000 ریال میباشد و نتیجه گیری میشود بخشنامه افزایش بن کارگری فقط و فقط منجر به افزایش سطح درآمدی سازمان تامین اجتماعی و وزارت دارائی گردید. (به نام کارگر و به کام دولت) + نوشته شده در سه شنبه بیست و سوم شهریور ۱۳۹۵ ساعت 14:5 توسط shahram  |  حسابداری...

ما را در سایت حسابداری دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 9 تاريخ: دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 4:06

بانک مرکزی با اعمال سیاست انفباضی و به بهانه تطابق نرخ تورم با نرخ سود سپرده های بانکی بمنظور خروج از تورم رکودی اقدام به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از 22% به 20% و از 20% به 18% و از 18% به 15% نمود.باتوجه به این اقدام سیستم بانکی میبایست به موازات کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اقدام به کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی پرداختی می نمود در ظاهر این کار انجام شده و تسهیلات بانکی در بانکهای دولتی و خصوصی با نرخ 18% پرداخت میگردد. لیکن بانکهای خصوصی با یک ترفند و بصورت نامحسوس درحال حاضر تسهیلات بانکی را با نرخ 24% و گاهی بیشتر پرداخت مینمایند.با انعقاد یک قرارداد تسهیلاتی بانرخ 18% اسناد و مدارک قانونی خود را تهیه و به بانک مرکزی ارائه مینمایند و با تنظیم یک قرارداد تسهیلاتی و واریز وجه آن به یک حساب بنام مشتری و مسدود نمودن آن در حساب مربوطه نسبت به اخذ بهره تا نرخ مورد نظر خود اقدام مینماید و علاوه بر اخذ بهره مورد نظر هزینه های اضافی جهت تضامین مورد نیاز تسهیلات سوری (خرید سفته اضافی و ترهین ملک و ...) را هم به مشتریان تحمیل مینمایند. + نوشته شده در سه شنبه بیست و سوم شهریور ۱۳۹۵ ساعت 14:41 توسط shahram  |  حسابداری...

ما را در سایت حسابداری دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 6 تاريخ: دوشنبه 25 بهمن 1400 ساعت: 4:06

صفحه بندی